-
۲۴ اسفند ۹۶ ، ۱۵:۱۴ چگونه یک استارتاپ موفق شویم؟ ۲ نظر
در مطلب 13 دلیل عمده شکست استارتاپ ها در ایران یکی از دلایل شکست را عدم توانایی جذب سرمایه ذکر کردیم ولی در این مطلب قصد داریم 9 استارتاپ شکست خورده در سال 2017 را بررسی کنیم.شرکت هایی که بیشترین حجم سرمایه گذاری را در سال 2017 داشته اند و حتی محبوبیت قابل توجهی داشته اند ولی باز شکست را قبول کرده اند.
به نظر شما مهم ترین دلیل موفقیت یک استارتاپ کدام است؟؟؟؟؟؟؟؟؟(لطفا برایمان کامنت بگذارید)
شرکت استارتاپی BEEPI
استارتاپ BEEPI یک استارتاپ محبوب برای خرید خودروهای دست دوم و کار کرده بود که افراد بصورت آنلاین میتوانستند ماشینشان را بخرند یا بفروشند.
این استارتاپ بین 100تا 250 کارمند داشت و توسط 42 نفر سرمایه گذاری شد که سرمایه ای بالغ بر149.000.000دلار جذب کرد ولی در تاریخ 8 دسامبر 2016 به دلیل مدیریت ضعیف با شکست مواجه شد و بسته شد.
مردم BEEPI را با برند زیر می شناختند
شرکت استارتاپی Jawbone
استارتاپ jawbone یک شرکت تکنولوژی شنیداری می باشد که تکنولوژی هدفون وسایل شنیداری قابل حمل را عرضه می کرد
این استارتاپ در سال 1997 تاسیس شد و بیش از 250 نفر کارمند داشت و در 19 ژانویه 2017 ورشکست شد. آدرس سایت اینترنتی این استارتاپ https://jawbone.com/
می باشد و سرمایه گذاری بیشتر از 1 میلیارد دلار داشته ولی با این وجود با شکست مواجه شد.
مردم این استارتاپ بر اساس تکنولوژی را با برند زیر میشناختند:
Yik Yak
شبکه اجتماعی yik yak یک شبکه اجتماعی شبیه وی چت در ایران بود که ناحیه محور بود و کمک میکرد تا با نزدیک ترین افراد در اطراف شما ارتباط برقرار کنید و زمانی محبوبیت زیادی داشت تقریبا 73.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این استارتاپ در 10 اکتبر 2013 تاسیس و در می 2017 بسته شد و علت تعطیلی این استارتاپ این بود که مورد حملات سایبری قرار گرفت و برای کاربرانش محتوای نامناسب منتشر کرد که برای کاربران ناخوشایند بود.
مردم این نرم افزار را با آیکون زیر می شناختند:
استارتاپ Homehero
این استارتآپ فعالان امور خانهداری و بهداشت عمومی و مراقبت در خانه را به خانوادهها و افرادی که به آنها نیاز دارند را متصل میکرد تا سیستم سلامت در خانه را توسعه دهد. این استارتاپ در یک می 2013 تاسیس و در 24 فوریه 2017 تعطیل شد و بیش از 11 کارمند داشت گفته میشود که تصمیم مدیر عامل برای پرداخت حقوق پایین به کارمندان دلیل انحلال این مجموعه نوپا می باشد اگرچه سرمایه جذب شده این کسب و کار 23میلیون دلار می باشد.
برند تجاری این کسب و کار به شکل زیر می باشد:
استارتاپ Auctionata
این استارتآپ در واقع یک حراجی آنلاین متخصص در زمینه کالاهای لوکس، آنتیک و مجموعههای هنری بود و در واقع مخترع حراجی آنلاین در آلمان می باشد.این استارتاپ با وجود جذب سرمایه 95.5میلیون دلاری و 250کارمند به دلیل مدل مالی اشتباه نتوانست از این سرمایه استفاده کند و بیش از 5 سال دوام نیاورد و در 28 فوریه 2017 اعلام ورشکستگی نمود.
آدرس سایت اینترنتی این استارتاپ به قرار زیر می باشد ولی متاسفانه زبان سایت آلمانی میباشد و من نتوانستم ترجمه کنم.امیدوارم مرورگر شما عزیزان بتواند
برند تجاری این استارتاپ به قرار زیر می باشد:
Quixey
یک استارتاپ تکنولوژی موبایل می باشد که دسترسی بهتری را به نرم افزار ها میدهد. این شرکت بیشتر از 250 کارمند داشت و در 1 نوامبر 2009 تاسیس شد و در فوریه 2017 با وجود جذب سرمایه 163 میلیون دلاری در طی این سال ها، به دلیل بدهی مالی ورشکست شد.
مردم این استارتاپ را با نشانه زیر می شناختند:
Sprig
این استارتآپ یک اپلیکیشن آنلاین بود که در عرض 15 دقیقه وعدههای غذایی سلامت را تهیه و ارائه میکرد و به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده بود. این استارتاپ در یکم آوریل 2013 تاسیس شد ولی با وجود جذب سرمایه 56 میلیون دلاری در طی این سالها در 26 می 2017 ورشکست شد.
سایت اینترنتی sprig روی آدرس زیر ریدایرکت هست و اگر عزیزان تمایل داشته باشند میتوانند مراجعه نمایند:
https://blog.sprig.com/blog/sprig-company-news
مردم اپلیکیشن این کسب و کار را با برند زیر می شناختند:
Hello
این استارتاپ یک کسب و کار بر اساس تکنولوژی در سانفرانسیسکو بود که سخت افزارها و نرم افزارهای الکترونیکی را برای مشتریان طراحی و تولید و بازاریابی میکرد. اولین محصول این شرکت sence نام داشت که خواب را ردیابی میکرد و کنار تخت خواب نصب و راه اندازی میشد تا خواب راحتی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.ورژن اولیه این تکنولوژی فروشی برابر با 204 میلیون دلار داشت و در 1 نوامبر 2016 ورژن بالاتر این محصول را به بازار ارایه کرد ولی به دلیل پیدا نکردن بازار مناسب برای محصولش به ناچار در ژوئن 2017 با بیش از ده کارمند ورشکست گردید.
برند تجاری کسب و کار HELLO
Juicero
Juicero اولین مخترع سیستم آبمیوه گیری خانگی با فشار سرد می باشد که در سال 2013 تاسیس شد و همواره تلاش میکرد که به مردم در مصرف محصولات تازه میوه کمک کند تا با فشار یک دکمه آب میوه سالم و طبیعی را تهیه و مصرف نمایند.
Juicer سه سال برای کسب این فناوری به سختی تلاش کرد که نشان دهنده روحیه قوی این استارتاپ بود.اما متاسفانه به دلیل قیمت بالای هزینه خرید این دستگاه ها نتوانست محصول خود را به فروش برساند و در یکم سپتامبر 2017 با وجود جذب 118 میلیون دلار سرمایه در طی این سالها و بیشتر از صد کارمند مشتاق و با روحیه با شکست مواجه شد.
آدرس سایت اینترنتی این استارتاپ هم www.juicero.com می باشد.
بسیاری معتقدند که شیوه مدیریتی آن مناسب نبود و سرمایهگذاری انجام شده در آن به خوبی تقسیمبندی نشده بود. در نهایت در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ شکست خورد.
مردم استارتاپ juicer را با برند زیر می شناختند:
منبع :صفحات مختلف کرانچ بیس
برای دانلود متن pdf این نوشته روی متن زیر کلیک نمایید
9 استارتاپ شکست خورده در سال 2017
۵۸۲
درباره من
گروه ژیوار، با تخصص و مهارت در حوزه بازاریابی، فروش و برگزاری همایش ها و دوره های تخصصی مدیریت (مارکتینگ، برندینگ، تبلیغات و ...) پلی ارتباطی بین دارندگان کسب و کار و مشتریان میباشد.
طبقه بندی موضوعی
آخرين عناوين
آرشيو
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۳)